16 Eylül 2012 Pazar

هم اندیشی: متاسفانه جمهوري آذربايجان در پي فشارهاي لابي صهيونيستي سياست ضد ديني خود را در سال هاي اخير تشديد كرده است و در اين راستا اتهامات زيادي را عليه ايران به جامعه خود تزريق مي كند، حتي در اعمال تحريم ها عليه ايران گوي سبقت را اروپايي ها ربوده است.




"اصلان خالدي" ايراني تبار كه در كانادا بسر مي برد، گفته است كه اين اشخاص هنگام خاتمه تحصيل در ايران سوگند ياد مي كنند براي صدور پيام انقلاب اسلامي، ايدئولوژي و گفتمان خميني گرايي و اصول و احكام تشيع در جمهوري از هيچ كوششي دريغ نكنند
به گزارش هم اندیشی؛ در دومين كشور شيعه دنيا تبليغات عليه كشور و نظام ايران بيش از كشورهاي غير اسلامي است به گونه اي كه هر هفته شاهد برگزاري نشست هاي ضد ايراني هستيم.

در ادامه تبليغات ضد ايراني رسانه هاي جمهوري آذربايجان اين بار نشست هاي تبيين ايران ستيزي در تجريه هاي خبري اين رسانه ها برگزار مي شود.

در همين راستا در نشست خبري خبرگزاري ترند جمهوري آذربايجان سرپرست مركز پژوهش هاي راهبردي آذربايجاني ها  ادعا كرد ايران نزديك به 4 هزار نفر از دانش آموختگان و طلاب آذري كه در ايران آموزش ديده اند، از سال 1991به اين سو  در حال اخلال گري عليه نظام لائيك و مصالح ملي دولت آذربايجان است.

"اصلان خالدي" ايراني تبار كه در كانادا بسر مي برد، گفته است كه اين اشخاص هنگام خاتمه تحصيل در ايران سوگند ياد مي كنند براي صدور پيام انقلاب اسلامي، ايدئولوژي و گفتمان خميني گرايي و اصول و احكام تشيع در جمهوري از هيچ كوششي دريغ نكنند.

وي همچنين مدعي شده است شبكه "سحر" نيز با برخورداري از حمايت كامل نهادهاي ايراني مبادرت به تهيه و پخش اخبار و مطالبي مغاير با سيستم مديريت لائيك و اصول و مباني دولتمداري در اين كشور مي كنند.

اين وطن فروش غافل از اين است كه فعالان اسلامگرا به جرم جمع آوري، تهيه، كسب و ارائه اطلاعات حائز اهميت حياتي و راهبردي درباره كشورشان به "اطلاعات"ايران، اقامه فراخوان براندازي نظام حاكم بر آذربايجان و كشف اسلحه و مهمات در محل كار و سكونتشان بازداشت و به حبس دراز مدت محكوم مي شوند. 

گفتني جمهوري آذربايجان و ايران مشتركات زيادي از جمله تاريخي، فرهنگي ، مذهبي دارند حتي تا سال 1828ميلادي
(تا معاهده ننگين تركمنچاي) كشور و دولت مشتركي داشتند تبليغات ضد ايراني در اين كشور بيش از زمان شوروي شده است.

جمهوري اسلامي ايران از اوايل سال 2010 ميلادي براي اتباع آذربايجان ويزا را لغو كرده و از طرق مختلف از دولت باكو  اقدام متقابل را خواست ولي مقامات كشور آذربايجان بهانه تراشي مي كنند.

متاسفانه جمهوري آذربايجان در پي فشارهاي لابي صهيونيستي سياست ضد ديني خود را در سال هاي اخير تشديد كرده است و در اين راستا اتهامات زيادي را عليه ايران به جامعه خود تزريق مي كند، حتي در اعمال تحريم ها عليه ايران گوي سبقت را اروپايي ها ربوده است. 

همچنين با اتباع ايراني مقيم باكو رفتار مناسبي صورت نمي گيرد و ايرانيان با محدوديت هايي مواجه هستند. اخيرا نير نماينده صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران را اخراج كرد. 

به نظر مي رسد با انفعال دستگاه ديپلماسي در قبال تحركات اين جمهوري، دولت باكو بر فضاي ضد ايراني خود تشديد خواهد كرد كه مي طلبد نهادهاي ايراني غير از دستكاه ديپلماسي مانند كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي تدابير محكم تري اتخاذ كنند




منبع: فارس

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder